A New York-i metró, amely egyébként az állomások számát tekintve a világ legnagyobb metróhálózata, megnyitása, 1904 óta nem szenvedett el akkora pusztítást, mint a Sandy hurrikán alatt. Ezer szónál is jobban bemutatja a vihar hatását az az átalakított metrótérkép, ami csak a csütörtökön működő vonalakat mutatja, és amiről Manhattan déli része gyakorlatilag teljesen hiányzik.
A metrótérkép szinte minden nagyváros esetében a város képi megjelenítésének egyik legalapvetőbb eszköze, hiszen nem pusztán bemutatja a város fontosabb csomópontjait hanem interakcióba vonja a szemlélőt, egyfajta használati utasítást ajánlva a helyek közötti navigáláshoz. Emiatt az interaktív viszony miatt, ha a metrótérkép radikálisan megváltozik, gyakorlatilag a város szövete alakul át. Ez történt a napokban New Yorkban is a Sandy pusztítását követően. Az alábbi kép a rendes menetrend szerinti, hétköznapi metróhálózatot mutatja:
A neten egy ideje terjedő, a jelenlegi helyzet alapján Zach van Schouwen által készített (és a Gothamisten publikált) átdolgozott metrótérkép szerint pedig csütörtökön így néz ki a működő metróvonalak vizuális reprezentációja:
Brooklyn északi és Queens déli része, és Manhattan legforgalmasabb, déli része gyakorlatilag törlődött a térképről: csütörtökön egészen biztosan ez lesz a városlakók aktuális kognitív térképének lenyomata, de az még továbbra is bizonytalan, mikortól lesz újra érvényes a megszokott hálózati ábra, és mikor lesz olyan a város, mint amilyen lett volna Sandy nélkül.